21.10.11

Älskade lillebror

Nu känner jag mig redo att dela med mig av den stora sorg som finns i mitt hjärta sen den förste oktober 2011. Eller egentligen så har vi väl alla levt med en stor huggande kniv i hjärtat sedan hösten 2010. Men det var nu, för bara några få veckor sedan, alltså den förste oktober, som våran underbara Adam lämnade oss.

I höstas 2010 så fick vi reda på att min kära bror hade en allvarlig hjärn-sjukdom som inte gick att bota med någon medicin. Han hade haft den hela livet, men det var i höstas vi började undra och göra undersökningar. Då hade Adam haft det svårt och varit okoncentrerad i skolan i några år. Röntgenbilderna visade "förändringar" i Adams hjärna.

Han blev sämre och sämre efter det. Nu på slutet så kunde han inte göra någonting. Inte gå, äta, prata eller så. Han hade bara ont av förskräckliga kramper och spänningar. På det sättet så känns det bra att han fick komma från det nu. Nu slipper han spänningarna och lever som vanligt igen. Fast vi ser honom inte. Men Adam finns för alltid i våra hjärtan och runtomkring oss. Men det är så orättvist att någon så ung bara ska ge sig iväg... Men det var bäst för Adam så. Vi fick bara låna dig ett tag brorsan, du och jag har dom fräckaste tänderna i världen!
Det finns ju såklart en mycket längre och mer detaljerad version, men detta är vad jag vill berätta. Har ni några frågor så ställ dom, även om det kanske inte är helt säkert att jag svarar på alla.

Idag var det begravning för min älskade lillebror. Det var så vackert. Känslosamt men vackert. Våran kusin Isabella sjöng fantastiskt, Karin och pappas kompis Kristian sjöng och spelade underbart, kusin Sofia läste en dikt som hon skrivit själv och jag läste ett långt brev som jag hade skrivit till Adam. Kyrkan var smyckad i havets färger. Blått och vitt. Adam älskade ju hav och vatten på alla sätt! Också spelade dom "Star Wars" musik på orgel. Det var mäktigt och Adam tyckte säkert om det jättemycket eftersom han själv levde i en värld av Star Wars. Det kanske kommer bilder någon dag.

R.I.P världens bästa Adam och lillebror

18 kommentarer:

  1. Aww Alice nu börjar jag ju gråta... Så fint ! Du vet det som jag många gånger sagt till dig, Finns alltid för dig 24/7 i vått och tort. Jag älskar dig Alice <333333

    R.I.P Adam Lundberg

    SvaraRadera
  2. Åh Alice, det va därför du inte va i skolan idag. Finns alltid även om vi inte känner varann superbra än, kom ihåg att jag finns 24/7 <3

    R.I.P Adam.

    SvaraRadera
  3. Ååå, vad fint skrivet Alice! Livet är så jävla orättvist ibland. Något sånt här borde inte få hända. Vi tänker på er hela tiden och du vet att jag finns för dig 24/7. JAG ÄLSKAR DIG<3

    SvaraRadera
  4. Tack allihopa! Ni är så söta och jag är så tacksam att jag har er som vänner. Ni bygger upp min dag på ett roligare sätt. Ni ska veta att jag finns för er också ifall ni skulle få det jobbigt. ÄLSKAR ER<333333

    SvaraRadera
  5. Börjar gråta när jag läser detta, jättefint<33 finns 24/7 för dig och älskar dig<3<3<3

    R.I.P Adam Lundberg

    SvaraRadera
  6. Ditt brev var megafint!
    Vi får träffas snart ocskå, & finns om du vill prata. <3

    Rest in peace Adam.

    SvaraRadera
  7. Åh, Alice finns för dig även fast vi inte känner varandra så jätte mycket. Det är så synd om dig och hela din familj! Tänker på er! <3
    R.I.P Adam Lundber

    SvaraRadera
  8. Tack alla igen!

    Clara: Ja det måste vi! Tack så mycket<3

    Felicia: Vi får se till att lära känna varandra bättre ;) Tack så mycket <3333

    Puss på er alla<333333

    SvaraRadera
  9. Alice!
    Jag tycker verkligen om din blogg och ser fram emot varje inlägg. Jag beklagar sorgen, men hoppas att allt annat är bra med dig.
    kramar Anna Berg

    p.s. jag försöker att läsa din blogg så ofta jag kan ;)

    SvaraRadera
  10. Tack så jättemycket Anna! Det värmer. Jag är lite dålig på att skriva för tillfället men ska försöka bättra mig ;) Puss och kram<3

    SvaraRadera
  11. Tack så mycket Ida! Det var Lääängesen jag träffade dig nu :o Puss o kram<3

    SvaraRadera
  12. Jätte fint skrivet Alice! Tänker på dig och din familj väldigt mycke <3
    R.i.p Adam
    P.s älskar din blogg
    // Elin

    SvaraRadera
  13. Svar: Ja,, jag ska hälsa henne det!
    Hon sminkar också :)
    Fin blogg du har, måste börja följa den! <3

    SvaraRadera
  14. Vi tände ljus och tänkte på er och adam den dagen !
    Som du sa han finns ju alltid i våra hjärtan ! <3
    Jag tänker på er och adam så ofta som möjligt och jag brukar faktiskt prata med adam genom mitt fönster och fråga hur han mår och så .
    Det är VÄRLDENS bästa adam

    SvaraRadera
  15. Hej Alice!
    Jag känner inte dig alls men började själv gråta när jag läste detta... det är hemskt vad världen kan vara orättvis ibland! Men det är bara att kämpa på och leva vidare för hans skull <3 han kommer nog se ner och le mot er, och minnas alla bra stunder <3
    Jag önskar er all lycka till i livet, kramar!

    SvaraRadera